Alla inlägg under november 2011

Av Lina - 25 november 2011 14:08

Tänkte bara berätta lite kort om att i förr går så åkte vi in till förlossningen för en koll, har börjat fått för-värkar och massa sammandragningar... Vi åkte dit vid 12 - halv 1 och var hemma ca 05.30 =/ vart en lång natt . Dom satte på ctg kurvan på magen och sen kolla hjärtat  på lill*n samtidigt. Hjärtat tickade på som vanligt och varken värkarna eller sammandragningarna syndes på kurvan :s  Och så fick vi självklart en liten tjuvkik till på h*n därinne :') dom gjorde ultraljud också för att se så allt såg bra ut. Dom kollade även livmodertappen, och den var stängd och fin. ( eller vad dom nu sa) Allt såg i alla fall bra ut!. Men när vi låg där i 20 min med ctg - kurvan så fick jag skit ont i ryggen på vänster sida plus vänster sida av magen.. Vet fan inte vad som hände.. låg och vred och vände mig och visste inte vad jag skulle göra .. Och inte ens DÅ syndes något på ctg kurvan... Men jag tyckte inte den där grejen var något att lita på :(  Dom "knackade" lite på sidan av ryggen för att se så det inte var njuren. Men ingenting var fel heller. Så efter en stund fick vi åka hem. Och ryggvärken släppte mer och mer eftersom..


Sammandragningarna fortsätter än och lite små värkar.. Men det är bara att bita ihop och vila! så det inte blir prematur bebis. Jag vill i alla fall vänta till efter nyår!


Hoppas ni har det bra ! Ha en trevlig helg. Kraaaaam =)


         

Av Lina - 21 november 2011 10:17

Varit total slut ett tag nu. Ingen ork att göra någonting. KLAGA då för f -a -n  :p

Min rygg värker, förvärkar och sammandragning håller fortfarande på att jävlas med mig..


Angående min rubrik så vart jag magsjuk förra måndagen och låg hemma hela veckan, fast det avtog efter en dag. Men lika bra för magen var inte helt stabil på engång.. Så jag sitter iskolan nu första gången på en vecka.

Är trött och har skit ont i ryggen.. Vill ha hemstudier på heltid NU ! Jag orkar inte pendla nå mer nu.. Redan trött efter morgondagens väntade i den där jävla väntsalen på stationen ! -.-

Nu är jag hungrig också ! Hoppas det är god mat iskolan, annars blir jag tokig! Blir iaf GO-FIKA på eftermiddagen.

HAr ingen bild att bjuda på heller, har inte blivit så många tagna heller :/


Måste bara berätta också att jag tänkte bara testa för skoj skull för någon dag sen om hålet i läppen var igenvuxet eller om det gick att stoppa i en piercing igen! ( Tog ut den för jag fick tandställning, har tandställningen kvar också) Men testade med en ring i läppen och den gick igenom utan att ens behöva pressa i den ! :D ÖVERLYCKLIG jag har en piercing kvar iaf av dom som jag varit tvungen å tagit ur.. Har piercing i tungan,läppen,naveln och bröstvårtan! Men bröstet har ju tagit ur ( tog ur den ganska tidigt när jag blev gravid för att minska läckningar så mycket som möjligt :p ) haha . Och navel fick jag lov att ta ur typ någon vecka innan jag blev gravid :( för den började vara helt plötsligt bara sådär... och läppen vet ni ju varför redan. Så 3 av 4 försvann :(  men nu är det bara två borta av fyra ! :D Naveln blir att ta om igen sen efter graviditeten, men bröstet blir nog inte igen :p

hihi jaja nu ska vi nog börja igen, och snart är det LUNCH!! :D


HEjdoooooooooooo =)

Av Lina - 11 november 2011 09:08

Nu har det varit dött här ett tag, Sårrryy.

Men jag har inte haft så mycket att berätta. Magen blir bara större och större, och jag går upp mer och mer.

I helgen eller imorgon ska vi vara barnvakt åt min systers minsta :)

Och dessutom måste jag berätta om vårat projekt ! Vi håller på att bygga bastu, hihi ! Eller älsk och hans kompis håller på och jag tittar på och stoppar i mig massa gott istället :) höhö.  Har gått upp 8kg hitils!

Kan berätta att jag har börjat fått skit ont i ryggen nu också.. Plus magen gör ont igen plus den är jätte hård.. Måste nog ringa och höra så det inte är nå skit på g...

Här får ni den senaste bilden på magen !


 


Ha en trevlig dag och helg! Jag har inte så mycket att berätta om just nu.

Presentation


Hellu ! =)

Jag blev gravid som 16åring med första barnet och nu är jag 23år och har två underbara prinsessor, äldsta är född 15/2 2012 :)
Hon fick namnet: Melissa Josefine Saga.
Vägde: 2943 gram
Längd: 48 cm.

Och mimsta heter Wilma.
Vägde: 356

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards