Alla inlägg under februari 2012

Av Lina - 27 februari 2012 14:34

Förlossningsberättelse


Natten/morgonen till alla hjärtansdag
vaknade jag utav att jag börjat fått små värkar klockan var vid 5-6 tiden. Jag
tänkte att det bara var lite små förvärkar som jag inte behövde bry mig så
mycket i. Försökte somna om flera gånger.. Men det gick inte. Klockan blev 7-8
nånting och kom då på att svärmor har badkar och jag började drömma mig bort på
engång att det skulle vara så skönt att lägga sig i ett varmt badkar.

Väckte min stackars sambo som sov så
skönt och frågade om han visste om hans mamma jobbade eller inte, berättade på
samma gång att jag trodde att värkarna hade börjat. Han sa åt mig att ringa och
fråga. Men tänkte att jag skickar bara iväg ett litet sms ifall om hon skulle
ligga och sova.

Och det gjorde hon också, usch så taskig
jag kände mig att jag väckte henne också! 
Hon sa iallafall att det bara var att komma, slängde i mig lite frukost
och hade även ringt till förlossningen och frågat vad dom tyckte jag skulle
göra och dom tyckte att jag bara skulle äta lite frukost, ta det lugnt och åka
och ta det där badet och sedan komma in. Hon tyckte inte jag behövde jäkta på
så mycket. Så jag tog allt i min egna takt, andades genom värkarna som kom
mellan 7-10 min.

Svärmor kom och hämtade mig tillslut för
sambon låg och sov och tyckte han kunde behöva det ifall det skulle bli en lång
dag/natt.


Tappade upp vatten i badkaret och la mig
där i. Hade telefonen bredvid mig så jag låg och klockade värkarna som
fortfarande höll på, men kom lite tätare med tiden. Klev upp från badkaret
efter ett tag och klädde på mig och så åt jag och bästa svärmor lite frukost.
Älskling hade vaknat och ringt, han skulle slänga i sig något att äta sen kom
han också.


Vi satt och tittade på tv och pratade.
Svärmor åkte iväg till affären en sväng för hon skulle handla lite. Haha kom
tillbaka med ananas som dom skulle trycka i mig (hade hört att ananas kan
hjälpa till att det går fortare tills bebis kommer). Hon hade även köpt
tulpaner och en chokladask till mig (a) så söt!

Låg då på hennes soffa och andades
fortfarande genom värkarna som blivit starkare och tätare. Vi var hos underbara
svärmor hela dagen.


Åkte hem till oss sedan för att få i oss
lite mat. Men jag kunde knappt äta nånting för jag hade såna värkar! Usch
tyckte dom var så dryga redan då.

Vi åkte sedan till förlossningen för jag
tyckte värkarna hade blivit allt för dryga.


Vi blev inskrivna vid 19:40 på alla
hjärtans dag, fick sätta på mig sjukhusrocken. GUD SÅ SKÖN DEN VAR!


Fick lägga mig i sängen och så skulle
dom kolla om nånting hade hänt. Var öppen 3cm ! Å gud vad glada vi var då för
då visste vi att vi inte kunde bli hemskickade. Vi frågade även flera
barnmorskor om dom trodde att h*n skulle komma idag(då på alla hjärtans dag).
Men dom tvekade och sa : nja.. nej tror inte det.

Det var tråkigt! Vi hade hoppats på en
liten kärleks bebis ju..

Men men, skit samma när hon kommer.


Jag fick även lägga mig i badet när vi
kom in, klockan var då 21:08. Klev
upp efter en liten stund och fick sätta på mig sjukhusrocken igen.


22:22 Började jag testa lustgasen, haha herre jisses vad
snurrig och borta man vart, men underbar var den!

Medan jag låg och drog i mig lustgasen
vid varje värk och väntade på att jag skulle öppna mig mer så låg vi och
tittade på Alvin och gänget 3 på datorn. Men jag minns f*n inte mycket utav
den! Hahaha


23:25 Ringde dom narkosläkaren så jag kunde på Epidural.


23:55 Hade den börjat hjälpa och det var också en helt
underbar grej som uppfunnits!


00:30 Var jag öppen 6cm och dom drog lite så det blev 7cm
så det skulle gå lite fortare.


04:45 Så är jag öppen 10cm och börjat fått krystvärkar.


05:21 La dom mig på sidan och kunde då inte låta bli att
krysta.

Fick även ställa mig på knä i sängen mot
ryggstödet en sväng.

Höll på att somna redan nu..


06:20 Fick jag börja krysta för det kom såna krystvärkar!

Kommer ihåg att jag var så jäkla trött,
det ända jag ville var att sova!

Kunde somna till en liten sväng och sen
var det bara igång och trycka på så ungen kunde komma ut någon gång! Stod minst

4-5 stycken där inne och tittade på mig.

Jag somnade och vaknade och krystade.
Somnade, vaknade, krystade! Haha så var det under hela tiden. Tog i två gånger
varje gång jag hade värk. Men barnmorskorna pressade mig och sa att jag skulle
trycka på en tredje gång också. Gick några gånger men ibland bara två gånger.


Efter några antal krystningar så vid 06:55 Var hon ute! Navelsträngen hade
tagit ett varv runt halsen men det var inga problem. Hon skriker nästan på
engång. Dom torkar henne lite och sen fick jag henne på bröstet.


Vi fick världens sötaste lilla prinsessa!

Melissa Josefin Saga

15/2-2012
kl. 06:55

Vägde: 2943g

Längd: 48cm


Hade fått en liten bristining i
underlivet och fick sys två stygn. Men det var knappt så det behövdes.


Fick gå och duscha, å gud så skönt det
var! Fick lite fika när vi kommit tillbaka från duschen.


10:07 Fick vi flytta ner till BB.

Fick slappna av lite mer och ta det
lugnt, landa och förstå att vi faktiskt är föräldrar nu!


Den 17/2 fick vi åka hem, äntligen!

Bröstmjölken hade precis runnit till när
vi skulle åka, helt underbart!

Ammar nu på heltid. I början fick hon
lite ersättning för hon var lite seg på att komma igång med sugtekniken på
tutten. Får även ha amningsnapp varje gång jag ska amma henne. Lättare för både
mig och henne.


Så nu sitter vi här hemma, Melissa har blivit
1 vecka och 5dagar redan!

Allt går så bra, lite små knölig ibland
med det är sånt man får räkna med.

Älskar henne massor för det!

Det bästa som hänt mig, min dröm har
gått i uppfyllelse!


Älskar även min underbara pojkvän/sambo
mest av allt! ♥

Av Lina - 16 februari 2012 16:15

Ja igår den 15/2-2012 kl. 06:55 så kom våran lilla prinsessa :)

Melissa Josefin Saga 2943gram och 48cm av ren kärlek :D ♥


   

Av Lina - 13 februari 2012 12:23

Bebis beräknad att komma idag..  Men vi får väl se hur det blir med det, hoppas på idag eller imorgon! Skulle vara tufft om h*n ville komma på alla hjärtans dag :)

igår var vi in till förlossningen en sväng för att kolla om det hade kommit fostervatten.. Men det var vanliga flytningar.. Så vi fick åka hem igen.. TRÅKIGT jag hade hoppats på att bebis skulle komma :(

Men tror iallafall att slemis börjar gå nu.. ( Ska inte gå in på nå detaljer :P ) haha .


igår åkte vi till Hedemora och hälsade på, mamma och hennes gubbe, syster och hennes familj var ute på isen och åkte skridskor, grillade korv och åkte lite skoter :) Vi var med och grillade lite korv sen skulle alla hem igen, så då åkte vi med hem till mamma och tog ett skönt bad i bubbelbadet :)


KRAM HEJJ

Av Lina - 9 februari 2012 23:40

Ställ gärna lite frågor som jag kan svara på :) Ni kan fråga både om graviditeten och mitt "vanliga" vardagsliv ;)


Vi har iallafall blivit klara med lägenheten ! Saknas bara lite nya byråer å sånt :)

Och ingen bebis har kommit än heller.  Har druckit två koppar basilika te idag ialla fall och nu har jag börjat fått tryck neråt och en livlig bebis :p

JAg har inte så mycket mer att säga.. Men ställ lite frågor så blir det lite mer upplivat här ! :D


KRAAAAM

Presentation


Hellu ! =)

Jag blev gravid som 16åring med första barnet och nu är jag 23år och har två underbara prinsessor, äldsta är född 15/2 2012 :)
Hon fick namnet: Melissa Josefine Saga.
Vägde: 2943 gram
Längd: 48 cm.

Och mimsta heter Wilma.
Vägde: 356

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards